Výtěžek z aukce dresů Baníku přinesl zhruba 8 500 nových ryb pro Bečvu
Další ryby jsou vypuštěny. Výtěžek 220 997 Kč z aukce výročních dresů Baníku a Radegastu už pomáhá s obnovou Bečvy po ekologické havárii. V další fázi zarybňování poškozené řeky se povedlo vysadit 14 000 nových ryb, z toho bylo přibližně 8 500 kusů díky výtěžku z online aukce.
Fanoušci vydražili celkem 26 sad dresů Baníků, které měli hráči ostravského klubu na sobě v utkání proti Sigmě Olomouc v loňském soutěžním utkání. „Aukci jsme spolu s Baníkem připravili u příležitosti 50. výročí uvaření první várky piva v pivovaru Radegast. Na rukávech dresů byla také jména pivovarských osobností Radegastu,“ říká Josef Jalůvka, manažer značky Radegast, a dodává:„Pivovar Radegast je dlouhodobě aktivní v podpoře projektů zaměřujících se na ochranu přírodního bohatství a péči o vodní zdroje.“
Peněžní výsledek dražby výročních dresů se nakonec zastavil na částce 220 997 Kč. Nejvíce si fanoušci cenili dres strážce baníkovské brány Jana Laštůvky, který měl finální aukční cenovku 14 100 Kč. „Jsem hrdý na všechny fanoušky i spoustu dalších dárců, kteří se do online aukce nebo do veřejné sbírky zapojili a přispěli. Jde vidět, že když se „kope“ za dobrou věc, tak se dokážeme také pořádně vyhecovat a podat ten nejlepší výkon,“ říká Marek Lorenc, tiskový mluvčí FC Baník Ostrava.
Radegast a Baník převedly celý výtěžek dražby na transparentní účet Bečva 2020 sloužící na pokrytí škody po ekologické havárii na řece Bečvě, která se stala v roce 2020. „Mohli jsme tak, nejen díky této podpoře, vypustit do Bečvy dalších 14 000 kusů parmy obecné, ryby, která je mezi násadami jedna z nejméně dostupných ryb na trhu. Zarybňování řeky je však běh na dlouhou trať a práce na dalších mnoho let, než se nám to podaří dát do pořádku. Chci všem velkým i malým dárcům poděkovat, že nás v tom nenechali samotné,“ říká Pavel Kocián, předseda Územního svaz rybářů pro Severní Moravu a Slezsko.
Poznámky pro editory:
- V pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970 a 3. prosince 2020 oslavil 50 let od uvaření první várky piva. Oblibu si získalo díky své charakteristické výrazně hořké chuti.
- Pivovar Radegast je vyhledávaným turistickým cílem, který každoročně navštíví téměř 50 tis. lidí. Je součástí projektu Technotrasa, kam patří nejvýznamnější památky Moravskoslezského kraje.
- Pivovar Radegast investoval za posledních 10 let desítky milionů korun do vodohospodářských projektů a během tohoto období snížil spotřebu vody potřebnou na výrobu piva o 38 %. V roce 2018 spotřeboval pouze 2,51 hl vody na výrobu 1 hl piva, dosáhl nejlepšího výsledku v historii a zařadil se tak mezi pivovary, které patří v šetření s vodou k nejlepším na světě.
- Pivovar Radegast je součástí Plzeňského Prazdroje. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v České republice a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v letech 2019 a 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.