Tesco pomáhá zákazníkům vést zdravější život Změnou prošlo více než 300 výrobků
Zdroj obrázku: Tojesenzace.cz
Řetězec Tesco neustále naplňuje ambici přinášet zákazníkům něco navíc a umožnit jim co nejjednodušší cestu ke zdravějšímu životnímu stylu. Vždy se jim snaží poskytnout rychlé a dostupné možnosti, jak si vybrat zdravější a udržitelnější výrobky. Tesco již dosáhlo několika významných milníků při změně složení výrobků. Více než 300 výrobků vlastní značky prošlo změnou ke zdravějšímu složení, vlastní značky Tesca tak neobsahují ztužené tuky, a to včetně výrobků jako sušenky, pečivo, cukroví, omáčky nebo margaríny. Tesco navíc nepoužívá ve výrobcích vlastní značky mechanicky separované maso.
„V Tescu jsme odhodláni pomáhat zákazníkům ke zdravějšímu životnímu stylu. Z dlouhodobého hlediska je to jedna z klíčových hodnot našeho podnikání. Jsme rádi, že vidíme novou skupinu zákazníků, která více dbá o své zdraví a životní prostředí. Nepolevujeme v našem úsilí a nabízíme stále více výrobků vlastní značky s novým složením a lepší výživovou hodnotou. Některé suroviny nahrazujeme vhodnějšími alternativami, aniž bychom ovlivnili chuť nebo kvalitu. Každá taková změna složení usnadní našim zákazníkům dosažení zdravějšího životního stylu. Z hlediska nakupování chceme našim zákazníkům ukázat pozitivní změnu, kterou děláme, abychom jim umožnili vybrat si zdravější a udržitelnější potraviny, které budou zároveň cenově dostupné a nadále zůstanou jejich oblíbenými výrobky,“ uvedl Pavol Halász, vedoucí nákupu společnosti Tesco v ČR.
Tesco plně chápe, že potraviny, které lidé jedí, ovlivňují jejich zdraví. Snaží se proto přinášet svým zákazníkům každý den něco navíc a zároveň jim umožnit dlouhodobě si dopřát zdravé a udržitelné potraviny. Řetězec již více než 25 let v úzké spolupráci se svými dodavateli a zákazníky reaguje na výzvy zdravého životního stylu.
V uplynulých měsících v Tescu prošlo revizí více než 300 výrobků vlastní značky v klíčových kategoriích, aby byla zajištěna jejich zdravější výživová hodnota. Zákazníci díky tomu mohou ještě lépe kontrolovat svůj příjem příslušných živin. Podobným způsobem se ve výrobcích vlastní značky Tesca zvýšil obsah živin, například ovoce, zeleniny a vlákniny, které dokáží snížit riziko život ohrožujících chorob. Produktové řady vlastní značky Tesca navíc nyní již vůbec neobsahují ztužené tuky, a to ani ve výrobcích, jako jsou sušenky, pečivo, cukroví, omáčky nebo margaríny.
Ještě lepší výběr je dostupný i pro zákazníky, kteří konzumují vyváženou stravu včetně masa, jelikož celý sortiment vlastní značky neobsahuje mechanicky separované maso. Zákazníci tak mají k dispozici kvalitní a chutné produkty, například oblíbené klobásky, paštiky či různá hotová jídla.
Zlepšování výrobků a jejich přizpůsobování potřebám zákazníků je komplexní proces, který není snadný. Díky inovacím odborníků Tesca v oblasti potravinářské technologie se zdravější sortimenty vyvíjejí bez negativního vlivu na chuť či kvalitu, přičemž se vždy zohledňuje zdraví zákazníků. Řetězec se snaží optimalizovat složení potravin, které konzumujeme, a to pečlivým výběrem vhodných potravinových složek. V této souvislosti Tesco vždy upřednostňuje přírodní přísady.
Maloobchodní sektor není jen prostředím, ve kterém se objevují nové nápady a trendy v oblasti potravinářských technologií, ale pro zákazníky nakupující v Tescu je stále relevantnější i komplexní téma udržitelnosti. Tesco nedávno představilo ještě ambicióznější závazky týkající se zdravého a udržitelného stravování, které jsou v souladu se strategií EU „z farmy na vidličku“ a s cíli Kodexu chování EU v oblasti odpovědného podnikání a marketingových postupů v potravinářství. Zákazníci se proto mohou těšit na lepší dostupnost zlepšených potravinových produktů a na výběr budou mít zdravější sortiment. Například podíl alternativ živočišných produktů na rostlinné bázi na celkovém prodeji má do roku 2025 narůst o 300 %.
Pro Tesco je vždy prioritou zajistit spokojený život kolegů a pomoci jim udržet si zdravý životní styl. Během října měli kolegové Tesca příležitost účastnit se aktivit, které měly zdůraznit význam zdravého pracovního života. Zúčastnili se série workshopů o zdraví zaměřených na zvyšování informovanosti, jejichž cílem bylo zajistit, aby bylo Tesco skvělým místem pro práci, zvýšit spokojenost a celkovou pohodu v práci.
- V rámci našich cílů zaměřených na zdravé a udržitelné stravování jsme se zavázali zvýšit podíl zdravých výrobků na celkovém prodeji potravin, zvýšit prodej výrobků na bázi rostlin o 300 % do roku 2025 a změnou složení dosáhnout, aby byly naše výrobky zdravější.
- Pracujeme na změně složení všech výrobků a kategorií výrobků naší vlastní značky včetně čerstvých potravin a potravinářských produktů.
- Změna receptury jde vždy ruku v ruce se zachováním chutě a kvality.
- Z portfolia výrobků naší vlastní značky jsme úspěšně odstranili ztužené tuky a v našich výrobcích nepoužíváme ani mechanicky separované maso.
- V našich výrobcích se neustále snažíme snížit obsah cukru, tuků a soli a na druhé straně zvýšit obsah ovoce, zeleniny a vlákniny.
- Nepoužíváme umělá barviva.
- Pokud existuje riziko, že by byla negativně ovlivněna chuť nebo kvalita výrobku, takový výrobek odstraníme z nabídky a pomocí našich postupů potravinářské technologie se snažíme najít lepší alternativu nebo náhradu.
- Nadále se angažujeme ve zlepšování pracovního prostředí ve prospěch našich kolegů a zákazníků.